آموزش, زعفران

تشخیص زعفران اصلی از تقلبی

زعفران یکی از ادویه های گران قیمت ایرانی است که به همین دلیل برخی افراد سودجو نمونه تقلبی آنرا می فروشند. با استفاده از این روش به سادگی می توانیم متوجه تقلبی بودن زعفران شویم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله نحوه تشخیص زعفران اصل در ادامه با سایت عرشیا همراه باشید.

روش های متنوع برای تشخیص زعفران اصلی از تقلبی

تشخیص زعفران اصل با آب سرد

یکی از روش‌های تشخیص زعفران اصل، استفاده از آب سرد است.  زعفران اصل بعد از چند دقیقه رنگ آب را به زرد تغییر می‌دهد، اما خود زعفران رنگش را حفظ می‌کند.

تشخیص زعفران اصل با جوش شیرین

روش دیگر تشخیص زعفران اصل، استفاده از جوش شیرین است. برای این کار، مقداری جوش شیرین را به آب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. سپس مقداری زعفران را به این محلول اضافه کنید. اگر زعفران اصل باشد، رنگ محلول زرد می‌شود. اگر زعفران تقلبی باشد، رنگ محلول به قرمز کمرنگ تغییر می‌کند.

تشخیص زعفران اصل با بررسی رنگ پودر زعفران

تشخیص پودر زعفران اصل کمی دشوارتر است. اما یکی از روش‌های معتبر، بررسی رنگ پودر است. پودر زعفران اصل باید رنگ زرد کمرنگ تا نارنجی روشن داشته باشد. اگر رنگ پودر زعفران بسیار روشن یا بسیار تیره باشد، ممکن است زعفران تقلبی باشد.

یکی دیگر از روش‌های قطعی برای تشخیص زعفران اصل، عطر آن است. برای این راهکار باید عطر زعفران اصل را به خوبی بشناسید. عطر زعفران اصل بسیار جذاب و هیجان‌آور است، اگر بدانید رایحه واقعی عسل و یونجه چگونه است، به احتمال زیاد می‌توانید عطر زعفران اصل را هم تشخیص دهید. این عطر ترکیبی از عسل و یونجه است. هرچه زعفران تازه‌تر باشد، بوی آن تندتر است.

آجیل و خشکبار عرشیا افتخار آن را دارد تا با نزدیک به نیم قرن تجربه در خدمت شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *